راهکارهای تمرکز در محیط کار

عوامل موثر در دکوراسیون فضای اداری
مارس 10, 2020

راهکارهای تمرکز در محیط کار

1. توجه به راحتی میز و صندلی :

بسیاری از افراد کار کردن را فعالیتی خسته کننده می دانند، در اولین قدم یک صندلی انتخاب کنید که تمامی اصول ارگونومی درآن رعایت شده باشد و هنگام نشستن بر روی آن احساس راحتی کنید. این گونه قادر خواهید بود بدون درد یا احساس خستگی برای ساعت ها کارتان را ادامه دهید.

2. مدیریت نگرانی ها :

احساس نگرانی زمانی به وجود می آید که یک رویداد یا یک موقعیت را به صورت بالقوه ، تهدید آمیز می بینید ، چنانچه گفت و گوی ذهنی تان مثبت و معقول باشد میزان نگرانی و استرس کمتر می شود یکی از راهکارهای مقابله با این نگرانی ها این است که درباره نگرانی هایتان بنویسید با اینکار می توانید از فشار روانی آنها بکاهید.
روش بعدی این است که آن ها را به ترتیب میزان استرسی که در شما ایجاد می کنند ، شماره بندی کنید.
راهکار دیگر این است که به برنامه ریزی نگرانی های خود بپردازید و این بدان معناست که هرگاه احساس نگرانی کردید زمان خاصی برای اندیشه به آن درنظر بگیرید و تا وقتی که زمان آن فرا نرسیده به آن فکر نکنید.

3. میز کار منظم :

میز کار نامنظم ، می تواند سطح استرس و تشویش را بالاتر ببرد ؛ ذهن افراد روی نظم کار می کند و یادآوری های بصری مداوم از به هم ریختگی و نامنظم بودن ، منابع شناختی را تخریب کرده و توانایی تمرکز را کاهش می دهد.
مرتب کردن میز کار و محیط اطراف ، باعث می شود در فرد پردازش اطلاعات دقیق تر انجام گیرد وهم چنین باعث افزایش بهره وری در شخص می شود.

4. الویت بندی کارها :

عدم استفاده از الویت بندی یکی از عوامل از بین رفتن بهره وری در یک فرد می باشد اگر شما ندانید که از کجا باید کار خود را شروع کنید ، نمی توانید به نتیجه مطلوبی دست پیدا کنید ؛ برای افزایش بهره وری باید از همان ابتدای شروع کار ، برنامه دقیقی داشته باشید به این منظور باید لیستی از کارهایی را که قرار است انجام دهید را تهیه کرده و از لحظه ای که وارد محیط کار می شوید فعالیت های خود را طبق آن لیست انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *